VEDRO STRESA NAJ BO POLNO

Pri svojem delu dajem res velik poudarek na stres management. Tukaj se razlikujem od klasičnih fitnes trenerjev.

Naj vam na kratko razložim zakaj: Predstavljate si vedro vode, ki je napolnjeno z vodo. To vedro vode morate vi prinesti do cilja v najhitrejšem možnem času. Ker se vam mudi do cilja, izmenjujete tek in hojo, vmes polijete malo vode in, ko pridete do cilja je v vrču še vedno voda. Če bi morali z isto hitrostjo hoditi po razgibanem terenu, kjer bi bile skale in korenine, bi lahko kaj hitro ostali brez vode. 

Kaj ima to veze s stresom?

Polni vrč vode predstavlja vašo toleranco na stres, za katero poskrbite na različne načine: 
✅ s prehrano, 
✅ Z gibanjem, 
✅ Z dihanjem, 
✅ S sproščanjem, 
✅ S spanjem. 

Na spodnjem delu vedro pa je pipca, ki črpa vašo vodo oz. če se navežemo na telo – zaloge: 
✅ slaba prehrana, 
✅ Premalo spanja, 
✅ preveč dela, 
✅ bolezen, 
✅ pomanjkanje časa, 
✅ negativno delo, 
✅ preveč treninga. 

Ljudje bi v osnovi zelo radi veliko delali, trenirali podobno kot vrhunski športniki, pozabljamo pa en pomemben faktor pri vsem tem. Za razliko od večine vrhunskih športnikov imamo navadni smrtniki veliko manj opcij za regeneracijo in počitek. In v rekreativnem športu zaradi pomanjkanja časa želimo narediti več kot lahko. In še takrat pretiravamo. 

Polnjenje in praznjenje vrča je potrebno uravnavati. In bolje kot boste uravnavali polnjenje in praznjenje vrča, bolj boste uspešni. V nasprotnem primeru bo vas vrč večkrat prazen kot poln in vrteli se boste v začaranem krogu utrujenosti, poškodb in manjše storilnosti. 

V razmislek: Ego nima težav, ki je postavlja čas, temveč ustvari željo in motiv, saj deluje po zakonih kvantne fizike, kjer čas nima odločilne vloge regulatorja sledenja dogodkov. Telo je druga zgodba, saj deluje po načelih klasične fizike in mu čas določa sosledje vseh življenjskih procesov. In če sta ego in telo v neskladju, se mora pojaviti neprijeten občutek zaradi usklajevanja, ki pa se stopnjuje v bolečino, poškodbo in obratno. 

Kako lahko naredite sami:

1. Spremljajte jutranji srčni utrip
Če je vaš utrip za 10 udarcev večji od povprečja, zmanjšate fizično aktivnost čez dan.

2. Zagotovite si kvaliteten spanec
Imejte spalno rutino, da greste vsak dan ob isti uri spat. Enako je z vstajanjem.

3. Dovolj jejte 
Veliko stresa, fizične aktivnosti ob premalo hrane še dodatno vzdigne stresne hormone.

4. Uporabite tehnike sproščanja 
Povežite um in telo. Če še niste poskusili, vabim na učenje AEQ tehnike.

Scroll to Top